Monday, September 26, 2011

M blog : From hobby to partime work

 
(Happy Reading)
Hye Peeps,

Actually, M blog is Malay Blog , senang aku nak merepek & update ape yg aku suke.Just nak update short make up story aku pada korang.Kalau ade kelapangan baca lah, mane tau boleh jadi pembakar semangat korang.Aku suke tengok bende yg colorful, dari kecik lagi aku seorang yg sgt cerewt dalam pilih barang, aku suke melukis, mewarna dan reka cipta,aku suke susun barang2 aku dlm bilik ikut cita rase aku.Bile makin besar aku mule cenderong kepada make up sbb aku terpegun tgk video2 make up yg boleh transform jdi mcm2 rupa.Bile aku try kat diri sendiri aku x sangke aku pun ade bakat tuk make up same mcm dorang cume aku x lah seperfect org yg dah pro, aku enjoy kumpul barang make up sampai aku lupe nak shopping bende lain, (baju,handbag,kasut) aku lagi sanggup beli make up instead of baju jalan & bende lain  (kecuali brg keperluan).

Aku start kumpul barang2 make up ni pun tahun 2009. Barang make up yg famous waktu tuh Elianto,aku msh student,Elianto is so affordable la kan & boleh beli 2@4 color? sekali jalan. Lagipun color die boleh tahan jugak la, cume chalky sket pastel color.Skg elianto dah banyak lagi pilihan yang lain, lawa2 color die but x last long.So aku tukar  & start kumpul The Body Shop then jadi member.Aku suke single cream eyeshadow & Lipstain , sgt pigmented & natural on Asian skin tone. Aku nie bukan la shopaholic sgt, tapi bile dah sampai bab make up nie boleh jadi gila, rambang mata (hahaha),boolat je mate bile nampak mane2 outlet make up (hahaha) aku suke pada colorful & creativity yg boleh buat guna dengan gunakan make up, its like painting on our face.Nak kumpul barang make up nie memerlukan kesabaran yg sgt tinggi melainkan anda dah lahir sebagai org yg kaya raya.Take time tuk dapatkan ape yg kite nak. Skg pun collection aku x sehebat org yg dah lama dalam bidang make up, aku masih baru lagi.Banyak lagi yg nak kne belajar & kumpul.

Okayh lah x nak cite panjang2, just nak share short story make up journey je sebenarnye,for those yg ade minat same mcm aku, ape kate korung keluar & beranikan diri, challege diri sendiri, cube dalami lagi hobby, &  mane tau ia akan berguna untuk hari-hari yang akan datang.Aku ade set Long Term Goal dalam bidang nie, thats y aku akan belajar selagi aku boleh, aku sgt suka share ape yg aku tau pada semua org  kat luar sane. Make up is Fun, its depend on how u create & bring yourself with it.
 
Here is some of my make up art waktu starting dulu :) * my favorite *
semua nie warna guna barang make up ( The body shop, 88 palette, Elianto or TheBalm)


1) For medium - dark skin tone ( normally malay skin color )




2) For fair skin

 
3) For Fair - Dark skin tone


No comments:

Post a Comment